Annons:
Etikettövrigt
Läst 2792 ggr
starhawk
2017-12-06 12:33

PostNords hempaket

Nu har jag två gånger utnyttjat PostNords hempaket. Trevligt att träffa på en tjänst från PostNord som faktiskt funkar riktigt bra. 

Första gången blev jag lite lurad av Clas Ohlsson som i princip sa att det kom dagen efter beställningen, så var det inte. Jag följde paketet på spårningstjänsten. Första dagen körde dom paketet från Clas Ohlsson till Örebro. Sen var det helg och då hände ingenting. På måndagen körde dom paketet vidare till Stockholm och sen kom ett e-mail till mig. I detta e-mail fick jag möjligheten att välja att hämta paketet på Postcentralen, få det hemkört eller få det hemkört när man inte var hemma. Eftersom jag var hemma med en förkylning valde jag hemkört, det fanns ett antal alternativ jag valde 10-12 nästa dag. Betydligt bättre än budfirmorna som säger "under dagen". 2 minuter före tolvslaget ringde det på dörren och jag tog emot paketet.

Nästa gång hade jag inte tänkt att det skulle bli något hempaket. Jag hade markerat att hämta ut det på Coop för dom är trevligare än det andra stället.  Rätt som det var  fick jag ett e-mail från Posten. Paketet fanns på en postterminal i Årsta någonstans, men samma villkor som för hempaketet gällde. Den här gången prickade jag för 18-21 för då var jag ju garanterat hemma. Detta ledde till problem men ej orsakade av posten. Våran Portkoddisplay stänger av sig någon gång mellan 20-21 (vad det nu skall vara bra för?) så jag fick kuta ner och kolla och sedan ställa upp dörren när den stängt av (jag vet inte exakt när den stänger av). Osäker på om någon annan i huset fått för sig att stänga dörren kutade jag ner när jag såg bilen komma 1 minut före 21. 

Osäker på varför det blev ett hempaket, jag hade plocket ut ett i det närmaste identiskt stort paket på Coop veckan före. Kanske berodde det på att dom skadat paketet, ena kortsidan var borta och ett par kartongbitar var nertryckta i hålet. Jag packade genast upp paketet och kontrollerade att allt var med, det stämde.

Så oavsett hur Posten sköter sina övriga tjänster så har vi Hempaketet som verkligen funkar!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
starhawk
2018-01-20 13:54
#1

Tredje gången gick också bra !

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: