Annons:
Etikettövrigt
Läst 3766 ggr
Stigfinnaren
2018-01-31 07:26

Klämmor till wolfcraft 20000

#starhawk , såg i ett av dina inlägg att du köpt wolfcrafts klämmor som passar till hålen i wolfcrafts arbetsbord 2000.  Jag har en liten fundering då jag fick klämmor i present men av fel typ. Det blev standard engreppsklämma istället. Min första tanke blev att försöka modifiera mina klämmor för att "låsa fast" dem i  20 mm hålen. Har ännu inte kommit på någon bra ide eftersom det är svårt att se på bilder hur "adaptern" som man trycker ner i hålen funkar. Har du någon god ide? Givetvis kan jag ju sätta ena klammern som mothåll på undersidan, men skulle helst vilja slippa det.

Annons:
starhawk
2018-01-31 16:13
#1

Jag har kollat på adaptern, den består av två runda 20 mm pinnar men dom har inte samma centrum så när man trycker ihop dom är dom lite förskjutna i förhållande till varandra vilket ger upphov till en kant på undersidan, övre delen har en "krage" som ser till att den är i rätt läge när man skjuter ihop dom. 

Att modifiera ett par "vanliga" klämmor är nog inte lätt, den bästa lösningen är nog att bita i det sura äpplet och köpa ett par klämmor avsedda för arbetsbordet.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Stigfinnaren
2018-01-31 17:55
#2

#1 Tack för hjälpen att kolla. Jo jag misstänkte att jag skulle få bita i det sura äpplet. Standardtvingarna går ju alltid att använda parallellt till andra saker. Var köpte du dina klämmor ifrån? Jag har sett dem i tyska webshopar och på Amazon. Funderar på om man kan beställa via Hornbach.  Det är trevligt med prylar som underlättar jobbet.

starhawk
2018-02-01 07:30
#3

Jag köpte dom från Amazon uk. Har köpt massor av verktyg och prylar därifrån.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Stigfinnaren
2018-02-01 13:06
#4

Ok, tack 🙂

Stigfinnaren
2018-02-13 21:38
#5

Såg att Amazon.de har fri frakt till Sverige på order över 39 Euro.

Upp till toppen
Annons: