Om mig

Så när jag fick korn på knivslöjd så vaknade genast mitt intresse. Det hela började med inköp av Slöjd detaljers DVDer Knivskolan 1 och 2 dom jag nu tittat på åtskilliga gånger, som en naturlig följd kan man säga så blev ju även läderslöjd intressant, knivtillverkningen avlsutas ju med att tillverka en slida och den är ju nästan alltid av läder. Så därmed blev det även inköp av Slöjd detaljers Läderskolan 1 (väntar med spänning på del 2 om det kommer någon). Sen har bokhyllan fått en egen avdelning med böcker i ämnet Främst då Mikael Hansens Den stora knivboken, jag har andra upplagan från 2015. Vid första upplagan hade han som han själv uttryckte det "bara gjort 22 knivar". Senaste inköpet är How to make whips av Ron Edwards där han visar hur man gör allt från vanliga "rödläder piskor" till piskornas Kung nämligen Känguruläderpiskan.
Själv är jag en total amatör och har hittills bara köpt in en massa verktyg och material, just nu väntar jag på ett verktyg som jag trodde jag hade men så var inte fallet.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Har du gjort de ? Det blir lite skrämmande när man ser om mig och massa knivar!
Fast det är i fokus sätt att hantera bilder.

#3: Stopp ett tag där! jag har inte gjort någon av ovan avbildade knivar, dom är inköpta i färdigt skick.
Jaha!

Fast nu har jag börjat på en egentillverkad kniv, men det kan du läsa om i en annan tråd.